Powered By Blogger

Sunday, May 6, 2012

PRAKTIKAL MENANTIKU!!!

PRAKTIKAL MENANTIKU!!!


Menurut Kamus Dewan Edisi 4, praktikal membawa maksud melibatkan atau berkaitan dgn pengalaman atau penggunaan sebenar bukan teoretikal, dan sesuai untuk digunakan.


Ermmmm, xsabar rasenya nak berpraktikal di sekolah. Bertemu ngan murid- murid dan menjalani kehidupan sebagai bakal guru. Wah!!! rase cam gah aje....Hehehehehhee. Sebenarnya x pown. Aku jadi guru pun sebab desakan keluarga dan sanak saudara. Tapi alhamdulillah, sejak belajar di UPSI ni, bnyak ragam manusia aku tahu, ramai kawan- kawan yg memahami dan seangkatan dgenku...Hehehehe...Kiranya minat kami tuk jadi guru bermula di sini lah...Keh3


Aku mula menanam tekad tuk berbakti pada nusa dan bangsa suatu hari 9ti. Insyaallah, aamiin minta dipermudahkan. Aku harap sangat masa depanku berjalan dgan lancar dan aku dpat realisasikan impian mak dan arwah ayahku dulu. Huhuhuhu...Sedih bila mengenangkan usia dah meningkat tapi kerjaya belum ada. Malu juga pabila sanak saudara bertanya?


"Long, bila lagi nak kaween, batang hidung gewe pun xde?Hahahhahaa


Aku hanya telan air liur jer kan. Nak kate ape lgi, dah aku memang masih blajar dan x terfikir pun ke arah 2..Huhuhuhu...Eh aku dah tersasar jauh ni. Asalnya nak ceritakan sal perjalanku pagi xdi ke sekolah yg bakal aku praktikal..Haaaaa, jeng3....Nama sekolah tersebut Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Zulkifli Muhamad, Slim River..Lebih dikenali DZ.. Wah kagum aku lihat skolah 2..Walaupun kecil xpi ade 2 sesi taw, pagi dan petang. Teringat lak sekolah lama kat kampung, Sekolah Menengah Kebangsaan Chabang Empat, Tumpat. Ada 2 sesi juga. Hehehehehee


Apabila didingat kembali, takot juga terpisah dgn kawanku Ecah. Kot dyer sesi pagi, aku sesi petang. Wooo, nayer wei....huhuhuu...Kami ke sana berempat, merempit la katakan..Hahahhaa..Sangat!!!Aku bonceng ngan Ika dan G-ra bonceng ngan Ecah.  Seronok pi sane.X jauh sangat la sekolah kami 2. So, kami kenelah carik umah sewa yg berdekatan. Insyaallah akhir bulan 5 kami cari yer. Hehehehe...


Xdapat nak digambarkan camner laa nasib kami kat saner 9ti. Yg penting bersedialah dari segala segi....hEHEHE



No comments:

Post a Comment