Powered By Blogger

Tuesday, May 8, 2012

RINDUKU PADA KETENANGAN

Assalamualaikum.....
Hurmm hari ni first time pi ceramah tuk sem 6 dan pakai bju kurung lagi..Hehhehehehee.....Tenang jer ase sem ni...Xperlu ribut2 kecoh2 cam sem lepas...keh3 .Xde kata yg sesuai tuk menggambarkan ceramah hari ini. Sungguh menarik, amat jelas penyampaiannya dan aku terpikat... Hahahhahahha...Salah satu faktor aku suka sebabnya penceramah asal dari Kelantan dan sama daerah dgnku iaitu Tumpat. Wahh, bangga giler rasenyer...Opps, jgan fikir lebih2, penceramah dah berpunya, Keh3.

Pada pagi Ahad yg penuh barakah ini, aku, G-ra n Ecah ke kampus tuk mendengar ceramah yg disampaikan oleh Muhamad Syaari Abd Rahman iaitu penulis Best Seller Kuasa Kepemimpinan al- Fateh. Bertempat di Auditorium Utama jam 8pagi. Hurm, memang x dinafikan agak susah tuk bangun tidur xpi gagahi juga demi tuk mendengar ceramah yg bermakna ini. Hehehehe 

Banyak ilmu dan pengetahuan baru yang aku dapat daripada ceramah ini. Hahahaha, syok skali kowt layan penceramah ni. Best best best..Hurmmm...Antara kata- kata yang dapat aku tangkap di pendengaranku ialah:

*** Bill Gates: Experience is not what happen to you. It is what you do with what happens to you***

*** Sahabat bukan hanya mampu menangis dan ketawa, namun mampu juga menjadi cermin diri***

*** Perbezaan antara kata-kata ini:
Taaruf= Kenal- mengenali
Tafahum= Faham- memahami
Takaful= Bantu- membantu***

AL-FATEH.........PEMBUKA KOTA KONSTANTINOPLE!!!
F= FOKUS
A= Al-Quran
T= Think
E= Exposure(pendedahan)
H= High position

Apa yang paling penting adalah:
*** IQ= Sultan-pimpinanannya
EQ= Tentera (struktur ketenteraannya)
SQ= Ulama (beragama islam)



Semua gambar2 ni bukan aku yg punya..Saja nak selitkan gambar yg ku ambik dalam Google...Hehehehhee...Bukunya best sangat, Dapatkanlah bukunya dan selamat membaca!!!!




No comments:

Post a Comment